Konsultant ślubny – czy warto korzystać z jego usług?

W Polsce coraz popularniejsze stają się usługi konsultanta ślubnego. Moda ta, przyszła do nas Zachodu, gdzie zatrudnianie osoby do organizacji ślubu i wesela jest na porządku dziennym. Czym właściwie zajmuje się konsultant ślubny i czy warto korzystać z jego usług?

Konsultant ślubny – kim jest?

Konsultant ślubny, to nic innego jak koordynator, który zajmuje się profesjonalną organizacją ceremonii zaślubin oraz przyjęcia weselnego. Konsultanci ślubni mają szeroką wiedzę na temat aktualnych trendów ślubnych oraz dobry gust i poczucie smaku w kwestii wszystkich elementów związanych z modą ślubną, wystrojem sali, dekoracją kościoła, samochodu itd. Ponadto znajomość branży sprawia, że są oni w stanie wynegocjować korzystne ceny z dostawcami usług ślubnych. Konsultant ślubny załatwia zatem wszystkie sprawy ślubno-weselne za Parę Młodą, jednak odbywa się to za ich zgodą i akceptacją na każdym etapie przygotowań. Oprócz tego konsultant ślubny pełni bardzo istotną rolę w dniu ślubu, gdyż to właśnie on czuwa nad tym, aby wszystko przebiegało zgodnie z wcześniej zaplanowanym scenariuszem.

Czy warto korzystać z usług konsultanta ślubnego?

Jak wiadomo, to właśnie przygotowania weselne pochłaniają najwięcej energii i czasu. Pomoc konsultanta ślubnego okaże się nieoceniona dla tych osób, które są bardzo zabiegane, pracują za granicą lub nie mają czasu na zajmowanie się ślubnymi przygotowaniami. Koordynator ślubny zajmie się wszystkimi kwestiami związanymi z ceremonią i dopilnuje, by wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Korzystanie z usług konsultanta, to zatem duża oszczędność czasu, ale nie tylko. Wbrew pozorom, to także oszczędność pieniędzy, gdyż zadaniem koordynatora ślubnego, jest zadbanie o to, aby udało się zorganizować wyjątkową ceremonię, nie przekraczając przy tym założonego przez Młodą Parę budżetu. Stała współpraca z podwykonawcami pozwala na uzyskanie rabatów, dzięki czemu Państwo Młodzi mają możliwość zaoszczędzić dodatkowy grosz, dzięki wynegocjowanym przez konsultanta stawkom.

Ile kosztuje wynajęcie konsultanta ślubnego?

Konsultanci ślubni obliczają swoje wynagrodzenie na trzy sposoby. Najbardziej powszechnym jest stała stawka, która wynosi od 3000 zł wzwyż. Drugi sposób, to wynagrodzenie na podstawie prowizji uzależnionej od planowanego budżetu weselnego. Prowizja wynosi najczęściej 10%, zatem planując weselny budżet na poziomie 25000 zł, wynagrodzenie konsultanta wyniesie 2500 zł. Trzeci sposób wygląda tak, że konsultant czerpie wynagrodzenie z wynegocjowanych z podwykonawcami rabatów. Oznacza to, że jeśli np. zespół weselny, czy fotograf zejdzie z ceny za swoje usługi o określoną kwotę, to trafia ona do kieszeni konsultanta.

Jak znaleźć odpowiedniego konsultanta?

Aby znaleźć właściwą osobę, która zorganizuje przyjęcie weselne, nie wystarczy wybrać losowo spośród dostępnych ogłoszeń. Dobór przypadkowej osoby może skutkować niezadowalającym efektem ceremonii. Jak zatem znaleźć odpowiedniego koordynatora? Przede wszystkim warto kierować się rekomendacją innych osób. Najlepiej poprosić o kontakt do innych par, które korzystały wcześniej z jego usług i zaczerpnąć opinii u źródła. Bardzo istotną kwestią, o którą należy zapytać potencjalnego konsultanta jest ilość wesel, które zamierza zorganizować w jednym czasie. Jeżeli w danym okresie planuje koordynować 3-4 przyjęcia, to nie ma się co łudzić, że poświęci Wam wystarczającą ilość czasu. Pamiętajcie także, że profesjonalny konsultant nie będzie unikał podpisania z Wami umowy, której zasadniczym załącznikiem będzie zaplanowany przez Was budżet. Zawodowy koordynator ślubny nie dopuści do sytuacji, aby po drodze dodatkowe koszty zaskoczyły Parę Młodą.

Wesele, to wyjątkowy dzień, w którym wszystko powinno wypaść idealnie. Jeśli chcecie, aby ktoś dopilnował za Was wszystkich spraw i ograniczył stres z tym związany, a dodatkowo zorganizował ceremonię Waszych marzeń, skorzystajcie z usług konsultanta. Koszt jego usługi jest naprawdę niewielki w stosunku do skali przedsięwzięcia, jakim jest ślub i wesele.